Sidor

10 maj 2017

Mycket kul och lite okul


Maken fyllde år i fredags, men han åker hemifrån innan vi andra vaknar så det blev ingen uppvaktning på sängen. Istället kunde vi njuta fördrink i solen på uteplatsen,



äta grillat i lusthuset



och jordgubbstårta inne.



På lördagen var det vernissage för konstföreningens medlemsutställning där både jag och dottern hade alster med.



Vi var faktiskt fyra olika utställare med glasalster! Totalt deltog 17 medlemmar med tre alster var, en riktigt trevlig blandning.



Alla utställare fick en gul ros av ordföranden, så jag tog med dotterns in till stan eftersom hon var sjuk och inte hade kunnat vara med på vernissagen.

Min egna gav jag till spärrvakten och han blev så glad att han inte kunde öppna luckan för att ta emot den. Han fick låsa upp dörren för att komma ut och kramas!



Hos dottern fick jag en kopp te och försökte som vanligt att fotografera hennes katter. Trots att hon hjälpte till gick det inget vidare ...



Därifrån tog jag mig till Centralen för att fånga upp Barbro och sedan promenera till restaurangen där Janicke och PixelCat väntade. Ja, de håller ju i 365foton, så det blev en del fotograferande ...



Hallonmojito, musslor, gotländsk öl och chokladtryffel stod på min meny. Det var både gott och mycket trevligt!



Söndagen ägnade jag mig helt åt trädgården eftersom jag sett på väderprognosen att isvindarna skulle svepa ner över landet. Så här såg det ut på tisdagen i mitt grönsaksland. Man kan tro att jag bakat kärleksmums ...



På kvällen såg jag och sönerna på ESC-semin. Jag hade gjort karamelliserade popcorn och det var så gott att jag trodde jag förätit mig när jag fick magknip. Dessvärre var det snarare en släng av matförgiftning från weisswursten jag ätit tidigare på dagen, så nu sitter jag här och väntar på att det ska gå över.

7 kommentarer:

Vonkis sa...

Och där står ditt regnbågsfat och strålar.

Tänk att göra så där stora kärleksmums. Kan inte låta bli att fundera på hur lång tid de skulle behöva i ugnen, och hur ugnen skulle se ut :-)

Hoppas magknipet går över snart.

BP sa...

Weisswurst är INTE bra för känsliga svenska magar. Inte är den god heller om jag tänker efter. Speciellt inte med tanke på hur tyskarna äter den;-) Ogillar ju korvar, så min man skulle inte hålla med mig;-)

Åsså gick ju din helg återigen i frosserier av olika slag - så gnäll inte om du har magknip;-)))))

Nette Cecilia sa...

Kärleksmums den var bra du ,såg ut precis som den .Många händelser nu ,kramen Nette

Janicke sa...

Vilket härligt inlägg, minus magknipet förstås. Ljuvligt rolig bild av kissen!
Och det var kul att äta gott och fota i ännu godare sällskap.

@ Ja, du har alldeles rätt, en pyntad huvudmassagegrej! Till vår räkfest här hemma, tradition att komma i fantasifulla hattar.
*Kul att du gillar mitt Grodperspektiv, undrade om nån skulle fatta hur jag tänkte.
*Nädu, trasiga brallor slipper vi.
*Fniss, Byggkaos och Rör, fotade detta utanför Gustaf Vasa kyrka, rören må ha hållit sig obesudlade i Guds namn?
*Nä, har heller inte förstått det där med gympadojorna. För länge sen lästa jag nåt om varför de slängs upp på ledningarna, men har glömt.

Mia Eggimann sa...

Jag hoppas din magknip gått över nu, sådan popcorn har jag inte gjort.

Anita Malta sa...

Här är mycket blått och gott, som alltid :-) Såå länge sen jag kikade in hos dig Anni men när jag såg att du puffat på Janicke och PixelCat blev jag lite konfunderad men också väldigt glad. Konfunderad för att du så plötsligt dök upp bland kommentarerna i 365 Foton, glad för att jag då insåg att det var hundra år sen jag besökte Anni´s blogg och glad för att du puffade på tjejerna vilket jag tänkt göra men helst inte ville eftersom jag gjorde det förra året.

Vilka fina bilder du visar och så himelskt gott det ser ut. Vernissage låter hur spännande som helst och vad roligt att din dotter också ställer ut. Där hade jag mer än gärna varit med. Rara Anni ger en vacker ros till spärrvakten och är självklart värd en kram. Kattbilden är hur kul som helst. Hahaa. måste vara en väldigt livfull lite snurrig katt för fotografen kan det ju knappast vara fel på ;-)
Åhh.. du frestar med Hallonmojito och choklad Hoppas din matförgiftningen gett med sig, weisswurst låter som en korv och i en korv vet man aldrig vad som döljer sig.

Ha det nu så jättebra Anni, sköt om dig och nästa gång jag kommer till Stockholm ska jag försöka mig på en träff. Två gånger har jag irrat runt i Gamla stan och letat efter den butik du en gång skrev var den låg. Nästa gång ska jag fråga dig innan jag letar :D Kram !

Eva Trillian sa...

Gillar att läsa om hur du gav bort rosen! :) Underbart! Hatten av för dig!
Inte kul med matförgiftning - hoppas du har hämtat dig ordentligt!